[Talk-dk] Dansk folkekirke

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Jan 8 11:57:27 GMT 2012

On 06/01/2012, at 10.06, Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejer wrote:

> Jeg husker, at vi diskuterede dansk folkekirke for en tid siden - nu
> kan jeg se, at der er lidt blandede tags her i nabolaget alligevel.
> Konkluderede vi ikke:
> amenity:place_of_worship
> religion:christian
> denomination:evangelical_lutheran
> - bare lige for at have det på det rene?

Jeg skrev i maj 2011 til kirkeministeriet og forespurgte om
folkekirkens engelske betegnelse, og fik flg. svar:

> Folkekirkens trosretning er "Evangelical Lutheran", der på engelsk
> skrives uden bindestreg.

Jeg vil derfor mene at folkekirker skal tagges:

denomination=Evangelical Lutheran

Evt kan man anføre en note som vejledning til andre mappere:

note=da:folkekirke

eller f.ex.

note=da:valgmenighed

-- mok0