[Talk-dk] Adgangsveje til koteletgrunde

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Ons Jan 25 19:42:08 GMT 2012

On 25/01/2012 10:02, Morten Kjeldgaard wrote:

> Jeg opfatter nu access=private som meget restriktiv, og ikke normalt
> relevant for danske forhold, med mindre der er et skilt med "Al
> uvedkommende færdsel forbudt". Måske snarere:
>
> access=permissive
>
> eller måske
>
> access=destination

Jeg mener at have forstået, at service=driveway som standard har
access=destination, dvs man har ikke noget at gøre der, medmindre man
besøger en adresse på vejen.

> +1

Hvis det drejer sig om en privat fællesvej uden selvstændigt gadenavn
foretrækker jeg at bruge highway=service, service=driveway. En
residential vej er en offentlig vej eller i hvert fald en vej, der
tillader offentlig trafik. Der er dog grænsetilfælde, især i
sommerhusområder med masser af små navngivne fællesveje med
'ærindekørsel tilladt' skilte. Dem gør jeg normalt til 'residential' med
tilføjelse af et access tag.

Ole N / polderrunner