[Talk-dk] Home bruger OSM kort i avis

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Jan 26 15:23:42 GMT 2012

Den 26-01-2012 08:25, Jens Winbladh skrev:
> Hej

Det kunne blive interessant.
Når vi nu er ved at have mappet alle veje (men ikke stier) på Fugro
mangler vi jo en del veje, der er anlagt efter 2005. En del er lavet som
proposed og tagget FIXME for de er gættet ud fra OSAK adresser.

Jeg har googlet en del for at se om de eksisterer.
Man finder næsten altid en ejendomsmægler, der sælger nogle huse på
sådan en vej.

Dvs mægleren har formodentligt besøgt husene og altså haft mulighed for
at mappe vejen.

Og det er jo klart i mæglerens interesse, at huset, der skal sælges
ligger på en vej, der er kortlagt.

For ejendomsmæglere må det være en store fordel ved OSM fremfor fx
Google at de selv kan sørge for, at kunderne altid kan se den vej, som
huset ligger på.