[Talk-dk] Så er der vejmidter og stier fra Frederikshavn Kommune

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tir Jan 31 10:22:48 GMT 2012

30. jan. 2012 18.41 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:
> Heldigvis er mange OSMere friske outdoor-typer som ikke er bange for en tur
> på cyklen ;-) Nok har vi nu fået vejmidter fra Frederikhavn kommune, men vi
> tilføjer en masse ekstra data som surface=*, tracktype=*, access=*,
> maxspeed=*, og så videre osv. etc. Med andre ord, OSMerne tilføjer en masse
> ekstra værdi til de offentlige data.

Enig. Jeg har trasket rundt mange gange i Bunken Klitplantage, siden
jeg var lille nok til at skulle bæres rundt. Det kunne være fedt at nå
et niveau som de små foldere fra Skov- og Naturstyrelsen med
rutebeskrivelser.

Et andet sted vi mangler en masse stier er Rold Skov i Himmerland; her
er der desuden også mulighed for at få tilføjet nogle af de ældre
farveafmærkede ruter som ikke længere er på de officielle kort. Men
det er et stort arbejde, mange af vejene og stierne er ikke til at se
på Fugros kort. Lidt hjælp fra nogle cykelentusiaster kunne gøre en
kæmpe forskel.

Ole