[Talk-dk] Kommunale vejmidter som baggrundslag?

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tir Jan 31 23:38:27 GMT 2012

Ah, tak. Jeg klikkede bare på Sørens gamle link
http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/CyklernesBy/CykelData.aspx - og af
en eller anden grund kunne jeg ikke lige finde det rigtige sted på
hjemmesiden, da jeg så i øvrigt klikkede rundt på hjemmesiden i jagten
på links.

Nu har jeg lavet henvisninger på Vejmidte-wiki-siderne (dansk og engelsk):
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Vejmidte
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Vejmidte

Vejmidte-laget er også lagt ind i JOSM nu (kræver evt. et reload af
listen over billedlag), så det burde være endnu mere tilgængeligt. Jeg
har ikke fået kigget på Potlatch2 endnu (ud over at teste, at laget
virker dér, hvis man manuelt tilføjer det).

Jeg har i øvrigt som test prøvet at skrive til et par andre kommuner
for at høre om adgang til deres temaer, nu hvor der er ved at komme
gang i den. Frederiksberg afventer stadigvæk en afgørelse på
Stevns-sagen, før de tør lege med, hvilket er ærgerligt, men måske
forståeligt. Jeg tror blot, det er vigtigt at huske, at GIS-data ikke
automatisk også er FOT-data.

- Peter Brodersen