[Talk-dk] Manglende postnumre

Lars Thegler lars at thegler.dk
Fre Jul 20 08:41:20 BST 2012

2012/7/19 Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>:
> Jeg kunne naturligvis sætte et postnummer på, men normalt anbefaler vi
> jo at lave POI og adressepunkt ligge hver for sig. Så er det ikke mere
> korrekt at slette adresse-taggene fra POI'en?

Jeg tror det fortsat giver rigtig god mening at have
addresse-oplysninger på POIer, også selvom der ligger en OSAK-node
lige ved siden af. Hvis man f.eks. trækker data ud af OSM til andet
end lige at rendere kort, er det kedeligt at adresse-data mangler.
Desuden kan POIen jo have adresse-data udover, hvad der står i
OSAK-noden, fx etage. Så lige i dit tilfælde synes jeg du skal lade
adresse-taggene være, og bare sætte det manglende postnummer på.

> Et andet eksempel er http://www.openstreetmap.org/browse/node/1314869438
> Forskellen er, at der faktisk ikke findes en Havnevej 15 i OIS.

OSAK's addresse-data kommer fra BBR og CPR, og indeholder derfor mest
addresser, der benyttes til privat beboelse eller som der drives
virksomhed fra. F.eks. mangler TDC's centralbygninger tit, fordi de
åbenbart er hverken-eller. Men at SuperBest i Hals ikke er der, ligner
en fejl.

> - Jørgen

/Lars