[Talk-dk] Licens bot'en har været forbi DK

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Jul 20 13:26:29 BST 2012

20. jul. 2012 10.27 skrev Niels Elgaard Larsen <elgaard at agol.dk>:
> * Forkerte vejnavne i OIS, som ikke kan rettes i OIS-fixes (fx Friheds
> Alle som skal være med apostrof). oisfixes.iola.dk virker ikke pt eller
> er i alt fald for overbelastet. Og den kan ikke klare vejnavne med en /
> (slash) i, hvad der er i fx nogle havekolonier.

Mapquests server er åbenbart nede:

http://developer.mapquest.com/web/products/open/forums/-/message_boards/view_message/339114

Jeg har skiftet oisfixes over til Overpass-serveren i stedet, det ser
også ud til at have fikset skråstreg-problemet, som jeg faktisk ikke
tror jeg kunne løse ellers, så ud til at være en bug i den anden ende.

Desuden spytter den nu mere eksplicit et link ud hvis der kommer en
fejl. Så hvis der kommer problemer i fremtiden, så prøv at trykke på
linket og se om du får en fejl fra den anden ende der giver mening. Om
ikke andet kan det måske give et hint om hvem der skal fikse
problemet. :)

> * Gøre det det muligt permanant at slette adresser, som ikke er rigtige
> adresser, eller mærke dem så osm.rasher.dk kunne ignorere dem.

Jeg havde oprindeligt en plan om at gøre et eller andet her gennem
oisfixes, men jeg har desværre været temmeligt hængt op et stykke tid
(ca. sammenfaldende med jeg fik en søn).

Med hensyn til navngivning af indkørsler, så er det måske noget med at
vi skal have markeret nogle adresser som værende forbundne selvom der
er langt til nærmeste navngivne vej. Enten ved at generere
fejlrapporter på dem med et af standardværktøjerne, og så kan vi så
lukke de falske fejl igen, eller også ved at registrere det på en
eller anden måde.

I andre lande har de jo potentielt samme problem, så det er muligt der
er en løsning allerede.

Ole