[Talk-dk] Opdateret wiki - Da:Permissions

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Søn Jun 3 12:42:16 BST 2012

Hej OSM'ere,

Jeg har opdateret vores måske vigtigste side på wikien:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Permissions , således at
kommentarerne passer og er tidssvarende.
Kort opsummeret har jeg delt vores tabel op i 4 dele, så det lettere
fremgår hvad der kræver en statusopdatering og hvad der kræver diskussion
her på listen før nogle går videre med dem.

En kort kommentar til afsnittet "Uafklaret (igangværende dialog / handling
påkrævet)":
- Peter Brodersen, Jens Windbladh og Esben Damgaard bør for god ordens
skyld referere de tilladelser de er blevet givet til at benytte det data de
har ansøgt om. Dernæst kan de flyttes til "Tilladt (inkluderet)".
- Mht. DAGI-dataen har vi (bl.a. mig) nu selv tegnet kommune- og
regionsgrænserne. Min holdning er, at det stadigvæk ville være bedre at
indkludere DAGI dataen, men at vi ikke kan vente på KMS. Som det er nu har
vi et brugbart alternativt, der bl.a. afgrænser nogle rimelige områder, som
applikationerne på mobiltelefoner kan pakke data i og hvor søgemaskinerne
giver bedre resultater tilbage når man søger på adressepunkter. Min
anbefaling er, at vi ser om tiden ikke arbejder til vores fordel i det her
spørgsmål. Stor tak til Jens Windbladh for at bruge sin tid på holde
kontakt med KMS!

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe
(rasmusv)