[Talk-dk] Google Maps Maker kommer til Danmark i denne denne måned

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Jun 7 12:51:42 BST 2012

On 07-06-2012 13:07, Soren Johannessen wrote:

> Og så er der denne her med "source=Google,␣2010-01-21"
> http://taginfo.openstreetmap.org/tags/source=Google%2C%202010-01-21
> 22 201 fra OpenStreetMap tags - Hvilket absolut ikke er smart at
> angive at man på en eller anden led har brugt Google som kilde.

Det er fra Haiti jordskælvet, hvor Google gav tilladelse.

Apropos, så lavede jeg et udtræk fra databasen (over Danmark) og kom frem
til følgende to resultater:

                         link                         |    source
  http://www.openstreetmap.org/browse/node/1320035709 | De gule sider
  http://www.openstreetmap.org/browse/way/127917314   | dgs.dk

Jeg vil løbende køre samme query og lægge resultatet på følgende adresse:

http://osm.rasher.dk/suspect_sources.txt

Jeg ledte efter følgende strenge: "krak", "dgs", "gule sider", "google".
Er der flere der er interessante at lede efter?

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk