[Talk-dk] Dobbel cykel rute for Hærvejen

Sonny Andersen sba at bukhmark.dk
Tir Jun 12 11:12:10 BST 2012

Jeg ved ikke, hvordan I har bygget cykelrutehierarkiet op, men der er dog
ingen tvivl om, at der er noget galt.

Hvis jeg kigger på en bestemt vej, så er den tagget med to relationer
(1871785) og (61491). Begge hedder Hærvejen og har ref=3:

- 1871785 er efter url’en at dømme en download fra trafikken.dk, men ikke
tilkyttet en superrute.

- 61491 er tilknyttet to relationer (1128388) og (1871785) og den har to
network (=ncn) og(=icn)

1128388 er en superrute, der har ref=HO. Den er normalt ikke tagget til
nogen veje, men den indeholder andre relationer, så den bliver vist
automatisk på lonvia-kortet oven på den relation, som den indeholder.

Med mine erfaringer fra udviklingen af vandrerutehierarkiet, så ser jeg tre
fejl:

·         61491 skal kun have en overrelation (tilhørsforhold til
superrute), nemlig 1128388

·         61491 skal kun have 1 network, som efter min mening bør være ncn –
idet det er en national cykelrute

·         187185 er inderligt overflødig, og kan slettes. Så forsvinder den
mærkelige rekursive relation nok også.

/sba-dk