[Talk-dk] stationer

Jonas Arnfred jonas at ifany.org
Tor Jun 14 13:39:55 BST 2012

Ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg forstår det er openstreetmap er
vel i grunden upraktisk fordi der ingen garanti er for at indholdet
overholder nogle bestemte retningslinjer. Det betyder vel at hvis du har
brug for at finde ud af noget bestemt kan det bedre betale sig at skyde med
spredehagl og lave udtræk af alle de tags der er interessante på trods af
at resultatet er svære at arbejde med.

Selv hvis du gik ind og sørgede for at der var en node for hver station så
dit udtræk ville være simplere at benytte giver det ingen garanti for at
det bliver ved med at forholde sig sådan i fremtiden, så hvis du har brug
for de samme data senere giver det nok mere mening at bearbejde de data du
får, end at homogenisere osm.

Jonas