[Talk-dk] friskfrigivede data

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tor Jun 28 12:24:14 BST 2012

28. jun. 2012 00.37 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:

> Så vidt jeg kan se, er den åbne licens ikke kompatibel med ODbL, eller
> CC-BY-SA for den sags skyld.

Hvis det kan løses med source=Blablabla, er det vel fint. Men der står
ikke noget om tredjeparters brug eller afledte værker. Licenstager er
defineret som de personer der downloader dataene. I princippet lyder
det som om jeg kan downloade dataene, give dem til Peter Brodersen som
så kan importere dem ind uden nogen restriktioner.

Så der er i vist under alle omstændigheder brug for en afklaring af
licensen, og gerne en der gør at vi uden videre kan bruge dataene. :)

Ole