[Talk-dk] Juletræer

Jørgen Jensen smidaf at klikpost.dk
Man Mar 12 14:08:46 GMT 2012

"Forrest" tagget står i lighed med "Park" under "Natural" så se bort
fra det naturlige! Størsteparten af al skov i Danmark er plantet med det
formål at bruge træet, hvad enten det er til tømmer, brænde eller til
pynt ved juletid. At vi andre bruger skoven til hygge og måske ikke
opfatter juletræer som hyggelige er en anden sag.

For mig at se, skal
jord der bliver brugt til skovbrug tagges som skov. Ligesom marker der
bliver brugt til landbrug skal tagges som farmland, også selvom jorden
er braklagt eller der måske bare går nogen dumme får.

Æbleplantager er
ikke skovbrug, fordi det ikke er træet der bruges. I den forbindelse
forstår jeg ikke hvorfor Skælskør Frugtplantage er tagget som Farmland,
når der nu findes et tag der hedder Orchard.

mvh Jørgen Truels

On
12.03.2012 10:51, Esbern Snare wrote:

> Hvordan skal man mappe
Juletræsdyrkning.

> Sagen er at en del juletræsdyrkning i mit område
er blevet mappet som
> skov, og i første omgang synes jeg bestem ikke
det er skov, men efter
> at have læst lidt på

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dforest bliver jeg

noget i tvivl.

> Sagen er jo at det efter min mening mange steder
bare er "farmland"
> der for en periode bruges til at dyrke lidt
juletræer på, da prisen
> for tiden ikke er så dårlig endda.
>
> Ofte
er det områder hvor træerne stadig er under 1 meter er det skov ?
> og
de er væk når de når 1,8 meter.

> En kilde til yderligere fortolkning
er som Uffe Kousgaard nævner