[Talk-dk] Blinde veje

Jørgen Jensen smidaf at klikpost.dk
Man Mar 19 07:47:41 GMT 2012

Er der tale om en "fodgængerovergang" fra den ene side af vejen til
den anden, er det vel ikke en "sti" og skal heller ikke tegnes som
sådan. Det burde være nok med en node på vejen som tagges som "barrier"
af en slags. Hvis det faktisk er en del af en sti, tegnes stien på tværs
og med forbindelse til vejen; derefter makeres en barrier på vejen.

mvh

Jørgen Truels Jensen

(også ret ny)

On 19.03.2012 08:19, Jens
Hyllegaard wrote:

> Reelt set er der blot ført et fortov på tværs af
den tidligere forbindelse mellem vejene. Skal en sådan tegnes som en
sti-forbindelse?

[mailto:uffe at routeware.dk]

> Hvis det er en vej, der er "skåret over
i to", så er der sikkert fortsat en stiforbindelse mellem dem. Tilføj
den til kortet, evt. også med en "barrier", som er et node-objekt.

Så skulle alle kunne se det.

> Noexit skulle ikke være nødvendigt.
>

> mvh.
> Uffe Kousgaard
>
> Jens Hyllegaard wrote:
>
> Hej.

Jeg er ny på denne liste, men har dog mappet en del i mit lokalområde.
(Nyborg)

> Nu faldt jeg lige over, at en vej som jeg ændrede sidste
efterår til at ende blindt, var blevet sat sammen med den tilstødende
vej igen.

> Årsagen til dette skal jeg ikke kunne udtale mig om, men
nu har jeg så skilt vejene igen. (Og ja, vejen er inden for de sidste
par år lavet til en blind vej)

> I den forbindelse faldt jeg over
tagget noexit=yes, som skulle kunne bruges til at indikere blinde veje.

> Dog findes den åbenbart ikke i den alternative version med at der
er sti-forbindelse tilgængelige?

> Nå, men mit spørgsmål er
egentligt blot om man bør bruge noexit tagget eller ej? Og bør det
bruges på sidste node i vejen,

> eller på selve vejen, evt fra det
punkt hvor den reelt set bliver blind.

> Til oplysning kan jeg
fortælle at jeg også deltager i oversættelse af JOSM værktøjet og
websiden. Så hvis der er nogen kommentarer til dem, eller hvis du skulle
have lyst til at hjælpe med oversættelserne, så sig endelig til.

Mvh