[Talk-dk] erfaringer med tile servere?

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Ons Mar 21 15:10:19 GMT 2012

2012/3/20 Emil Tin <ZF0F at tmf.kk.dk>:
> Hvor meget  trafik tror i man skal regne med? Har man brug for et content delivery network? (a la Akamai

On-disk data-mængden kommer vel primært an på hvor mange zoon-niveauer
du vælger at ha' med.

Båndbredden afhænger velsagtens af antal brugere og hvor mange tiles
hver bruger henter (hvilket vel, i et vist omfang afhænger af antallet
af zoom-niveauer).

Det første kontrollerer i selv helt og holdent, mens jeg i hvert fald
ikke give mig til at spå om.

Vedr. CDN, er der rigtig mange der kan fungere som proxy, uden du skal
lave andet end at betale udbyderen og ændre DNS en anelse.

--
Morten Siebuhr