[Talk-dk] Licensomskiftning starter 27 marts

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Tor Mar 22 21:57:45 GMT 2012

Vi mangler stadig at erstatte en del data fra brugere som ikke har
accepteret den nye licens - og det begynder at haste.

Det er annonceret på "osm-talk" at omstillingen til odbl/ct starter 27
marts med at osm API går i read-only mode. Det vil sige at 26 marts er
sidste chance for at erstatte data fra brugere, der ikke har accepteret
den nye licens, uden at efterlade "huller" i databasen.

I Jylland og Fyn er der kun få problemer. På Sjælland ser det lidt værre
ud, der er stadig en del "røde" områder, se
<http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=wtfe&lon=10.95388&lat=55.62345&zoom=8&overlays=overview,wtfe_point_clean,wtfe_line_clean,wtfe_point_harmless,wtfe_line_harmless,wtfe_point_inrelation,wtfe_line_inrelation_cp,wtfe_line_inrelation,wtfe_point_modified,wtfe_line_modified_cp,wtfe_line_modified,wtfe_point_created,wtfe_line_created_cp,wtfe_line_created>

Bl.a. Køge/Herfølge, Lyngby/Virum, Slangerup og Nykøbing Falster trænger
til lidt opmærksomhed.

Jeg har selv været igang med Kastrup lufthavn, der havde en del "truede"
startbaner og taxibaner. Desuden fik jeg udryddet et antal "lufthavne"
med navnet "Brandstation Vest"!!

mvh

Ole N / polderrunner