[Talk-dk] Licensomskiftning starter 27 marts

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Søn Mar 25 17:01:51 BST 2012

Ole Nielsen skrev:
> Vi mangler stadig at erstatte en del data fra brugere som ikke har
> accepteret den nye licens - og det begynder at haste.

Jeg har kigget lidt på, hvilke problemer, der er tilbage, især på Sjælland.

Der er enkelte veje, der vil forsvinde. Det er ikke så slemt - dem skal
vi nok få på igen.

Men især lader det til, at det er enkelte punkter, der vil forsvinde.
Det er noget juks, fordi vejen så stadigvæk vil være der, bare med færre
punkter. Det kan være svært at finde.

Det er naturligvis værst, der hvor de "dårlige" punkter forbinder to
veje. Der vil vi miste information om, at de to veje er forbundet. Hvis
området er tilpas øde, og punkterne ligger tilpas langt fra hinanden,
vil vi ikke kunne opdage det med vores nuværende QA-værktøjer.

Det ville derfor være godt, hvis de veje, der får fjernet punkter, kunne
få et tag, man kunne lede efter senere hen.

Endelig er der nogle stier, især skovstier, der vil forsvinde. Det er
ærgerligt, fordi vi ikke ummidelbart vil kunne se, at de mangler. Og de
er ikke nødvendigvis at se på Fugro. Men det betyder desværre også, at
vi ikke kan gentegne dem, medmindre vi har GPS-data for dem.

- Jørgen

P.S. Jeg håber ikke, jeg skal til Polen snart. Meget af det, der
forsvinder der, er tilsyneladense skove, men også rigtig mange veje.