[Talk-dk] renderings fejl?

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Tir Mar 27 18:38:31 BST 2012

On 27/03/2012 13:44, Joris Kofman wrote:
> Hej Folkens
>
> jeg har tegnet nogen huse ind på ølandvej i aalborg øst (blandt andet).
> Jeg har også tegnet private indkørsler da kvarteret er kendetegnet ved
> nogen ret lange indkørsler på grund af de såkaldte koteletgrunde. Jeg
> har dog lagt mærke til at der kommer en sjov rød prik midt på den vej
> som den private (rød aflang stiplet) indkørsel er sat fast på.
>
> dette kan ses på
> http://www.openstreetmap.org/?lat=57.035391&lon=9.999016&zoom=18&layers=M <http://www.openstreetmap.org/?lat=57.035391&lon=9.999016&zoom=18&layers=M>

> [...]

Er det nødvendigt at tagge de indkørsler med access=private? Du har
allerede tagget dem som indkørsler (service=driveway) og det implicerer
efter min mening access=private (eller access=destination?). Ingen
ruteplanner vil nogensinde sende dig op ad indkørsler, med mindre det er
destinationen. Og ruteplanneren vil ikke sende dig op ad en indkørsel,
selvom det er destination, hvis der sidder et access=private tag på den!!

Ole N