[Talk-dk] Adresser i OSM

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Mar 28 00:20:13 BST 2012

Hej,

On 27 March 2012 10:39, Uffe Kousgaard <uffe at routeware.dk> wrote:
> Nogen har lavet et script, der importerer adresser fra OIS til OSM. Kan
> dette script ikke modificeres, så administrative numre over 900 udelades?
>
> Eksempel med adskillige adresser i en mose:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.648029&lon=12.098985&zoom=18&layers=M

Det er mit script, og det kunne nok godt modificeres. Der har været
nogle mystiske adressenumre, som nok er blevet brugt internt som
koder, fx 888, 900, 991, m.m.

Jeg skal bare være sikker på, at det ikke rammer nogen uskyldige. Et
opslag i en anden adressedatabase fortæller, at samtlige husnumre fra
1 til 999 er i brug i Danmark, men jeg ved ikke, om der ikke findes
nogen reelle over 900.

- Peter Brodersen