[Talk-dk] renderings fejl? (missing streets)

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Mar 29 16:24:31 BST 2012

On 29-03-2012 13:23, Joris Kofman wrote:
> Hej folkens /lars
>
>     Du lægger tags i databasen, for at et bestemt kvalitetssikringsværktøj
>     ikke skal rapportere noget som en fejl. Det lyder omvendt, og forkert.
>     Det er 'tagging for the renderer' [1].
>
>     I dette tilfælde er det meget mere rigtigt hvis det var
>     kvalitetssikringsværktøjet, der tog højde for den slags situationer,
>     hvor der faktisk er 1,5km markvej ned til en vej med det samme vejnavn
>     som adressen.
>
>     For at komme lidt tættere på: Min indkørsel hedder ikke det samme som
> [...]

Det vil jeg mene var en stor fejl. På den måde mister vi al information om
vejnavne, og det er trods alt en vigtig ting at få med.

Noget man kunne gøre, men som jeg næppe tror jeg får gjort lige for det
første, er at lave en funktion der i databasen (den lokale - ikke OSM)
markerer service=driveway veje med navnet på den vej de er "hæftet på". På
den måde kan det vurderes selvom der ikke er et name=* tag på indkørslen i
OSM. Det vil kræve en del krumspring, men kan godt laves.

Når det så er sagt så mener jeg nu personligt man kan forsvare at sætte et
name=* tag på en indkørsel når den sniger sig op på flere hundrede meter.
Ikke for at tilfredsstille nogen statistik, men fordi en så lang indkørsel
i mit hoved godt kan få karakter af "vej". Men det er nok en smags sag.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk