[Talk-dk] Levende hegn og bebyggelse

Anders Lund anders at alweb.dk
Ons Maj 16 17:34:37 BST 2012

Den 15-05-2012 11:57, Esbern Snare skrev:
> Davs
>
> Efter at jeg er begyndt at optegne landuse, er der flere gode
> spørgsmål der melder sig.
>
> Hvordan tagges et fritliggende hus + have i det åbne land,
> Tag:landuse=residential ser ud som om det skal være et større område
> med beboelse.
> se evt. her http://www.openstreetmap.org/?lat=55.49183&lon=9.94606&zoom=16&layers=M
> Den grå trekant i marken ved pavebæk er et hus med have.
Der er ikke andre velegnede tags som jeg kender, og det er også brugt en
del steder.
> Hvad med levende hegn ? dem har vi ret mange af på fyn, Tag:natural=tree_row ???
Det er jo ikke natur som sådan, men en barriere - for vinden vel mest.

barrier=hedge opfatter jeg nærmere som "hæk", altså forskellig fra et
hegn. Men så mangler der en værdi for "hegn". Måske skal der foreslås en??
> Langs vores vandløb er der meget ofte træer, nogen ideer her ?

Jeg synes natural=scrub (buskads) er godt, hvis der er tale om en bræmme
af vildtvoksende buskads/træer.

Anders