[Talk-dk] Link-genvej til kommune-indgang

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Fre Maj 25 13:51:38 BST 2012

> vi henter selv alt osm data og cropper og filterer i vores GIS program. men jeg tror mange kommuner ville være interesseret i især veje og stier.

Det indeks Jonas snakker om er her http://osm.rasher.dk/exports/ og i
shape format med vej/stinettet for alle 98 kommuner - Listen er indtil
videre sorteret efter kommunenummeret fx 250 er så Frederikssund
Kommune. Så her kan kommuners GIS afd. hente vej/stinettet som OSM har
registret. Men husk at OSM DK pt. ændrer sig med ca 2300 km nye
veje/stier om måneden. Så det er næsten forældet viden at der hentes
ned i i shapefilerne ;-)

NB - til orientering så har KMS oplyst i en mail til mig at de har ca.
207.000 km vejnet (veje og stier). OSM DK har ca. 145.000 km (se
Rashers daglige tal her http://osm.rasher.dk/stats.txt )

vh Søren Johannessen