[Talk-dk] Træer

Hans Gregers Petersen gregerspetersen at gmail.com
Man Nov 5 13:52:32 GMT 2012

5. nov. 2012 14.43 skrev Uffe Kousgaard <uffe at routeware.dk>:
> Prøv at læse beskrivelsen af "tree":
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:natural%3Dtree
>
> Der er kun få af de mappede træer, der er signifikante eller alene.

Det er nok fordi, jeg er farvet af at have arbejdet med teknisk
kortlægning, men så vidt jeg kan se, står de træer jeg udtog til
stikprøve alle "alene."
I de danske kortstandarder registreres enkelttræer, såfremt der er
mere end 1 meter til nærmeste andet træ, hvis stammen er større end
20cm (mener jeg). Er der mere end et par håndfulde sådanne træer
registreres et hegn. Træerne registreres typisk hvor der er offentlig
adgang (langs veje, på pladser osv).

Der hvor det for mig ser spøjst ud her, er at nogle af træerne er i
haver osv. Det ville man ikke gøre i de "rigtige" tekniske kort, med
mindre de var særligt signifikante.

Mvh

Gregers