[Talk-dk] forbindelse fra perron til tog?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Nov 29 13:21:42 GMT 2012

Emil Tin skrev:
> vores cykelplanlægger har også data for skåne med. men hvis man vil fra kbh til malmø, så foreslår den en pæn omvej med færgen helsingør-helsingborg, i stedet for toget kbh-malmø:
>
> http://www.ibikecph.dk/#!/x3yva.7r0b5/x59p8.7hats
>
> ruteplanlæggeren kan ellers godt anvende togstrækninger. så vidt jeg kan se, er problemet at toglinjerne ikke er forbindet til perronerne.

Hvordan ved du, at den kan anvende togstrækninger? Hvis der bare er
nogen stationer i nærheden, der er forbundet til vejnettet, burde
ruteplanlæggeren vel vælge dem frem for færgen?

> hvordan bør det håndteres? på den ene side kunne man sige, at det må håndteres i ruteplanlæggeren. på en anden side virker det naturlig at der er forbindelse i osm, ligesom resten af vejnettet er forbundet. man kan jo faktisk gå helt ind i toget.

Jeg vil mene, at det er ruteplanlæggeren, der skal håndtere det.

Selv hvis man indtegner gangstier helt frem til perronnerne, skal
ruteplanlæggeren alligevel tage højde for, at man hellere vil trække
cyklen ind i toget, end at cykle ombord på færgen.

I eksemplet med Hovedbanegården er der faktisk allerede forbindelse fra
vejnettet til perronnerne via trapperne på Tietgensbroen. Jeg tror ikke,
at det kan mappes meget mere detaljeret end det.

- Jørgen