[Talk-dk] FYI - Danmarks grunddata bliver frigivet 1. januar 2013

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Okt 8 12:37:44 BST 2012

2012/10/8 Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>:

> Jeg har forgæves forsøgt at finde information om, hvilken licens, data
> vil blive frigivet under.
>
> Er der nogen, der kan kaste lys over det?
>
> Tidligere har vi jo haft en del bøvl med licensen for bl.a. DAGI.

Et meget relevant spørgsmål -  i KMS  FAQ for disse åbne data for 2013
- står der ikke noget vi bliver klogere på vedr. licens
http://www.kms.dk/Emner/Frie_data/OSS/Private/

"Skal der stadig anføres ”Copyright KMS”?
Ja, for KMS skal fortsat håndhæve sin ophavsret. Det er på nuværende
tidspunkt ikke muligt at sige noget konkret om, hvordan det
fremadrettet skal foregå. Vi arbejder på at etablere nye, simplere
retningslinjer for hvordan data kan anvendes, herunder hvordan man
forholder sig, hvis man ønsker at videregive data. Det vender vi
tilbage til i 2013.

KMS arbejder sammen med andre grunddateejere om at lave en fælles
rettighedsbeskrivelse. Det vender vi tilbage til i 2013."

/Søren