[Talk-dk] Hvordan Google laver kort

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Man Sep 10 10:04:23 BST 2012

9. sep. 2012 21.16 skrev Mathias Dannesbo <neic at neic.dk>:
> Se her hvordan Google laver kort:
> http://www.theatlantic.com/technology/archive/2012/09/how-google-builds-its-maps-and-what-it-means-for-the-future-of-everything/261913/

Tak for linket! Jeg troede egentlig de bare købte nye opdateringer fra
f.eks. Teleatlas. Gad vide om de har folk til at sidde og tegne for DK
også.

Der er en god dosis hype i artiklen ellers, jeg synes især det er
ironisk at journalisten påpeger at konkurrenterne aldrig ville kunne
leve op til Google Maps fordi det kræver at man har så mange folk til
at sidde og tegne - ja, go'morgen, hvordan i alverden tror han de
andre eksisterende kort er dukket op? Jeg tror ikke Geodætisk
Instituts 4 cm-kort tegnede sig selv. :)

Deres streetview datamining-halløj så mere interessant ud.

> Vi har til
> gengæld fordelen, at vi mange gange kender de områder vi mapper i og ikke
> sidder i Bangalore som mange af Google mapperne gør.

Og så er vi mange flere. Og vi gør det fordi vi synes det er sjovt. :)

Ole