[Talk-dk] min egen OSM server???

Hans Gregers Petersen gregerspetersen at gmail.com
Ons Apr 24 13:43:23 UTC 2013

Hej,

> Hvis man gerne vil have sin egen OSM server, med en fuldt synkroniseret kopi
> af OSM vektor data for hele verden. Hvem skal man så spørge om råd og
> vejledning til opsætning og instalation?

Jeg har tidligere sat noget lignende op, der involverede: PostGIS,
osmosis, osm2pgsql mv (og mapnik og mapproxy).
Tag et kig på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Minutely_Mapnik som
jeg synes forklarer delelementerne nogenlunde (derefter er der så et
arbejde i at undersøge hver enkelt del af processen, hvis man også vil
optimere og forstå processen). Jeg kan også anbefale at se på
forskellige artikler om optimering af PostGIS-setups, da det bliver
noget af en database, man har gang i.

Desværre er der - så vidt jeg husker - ikke en super howto, og jeg fik
aldrig selv til til at skrive en.

Mvh

Gregers