[Talk-dk] Herregårde

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Lør Aug 3 08:49:05 UTC 2013

OK, men hvis man skal følge den engelske tag-beskrivelse, så er det kun de
herregårde, der IKKE anvendes efter formålet, der kan tagges som
historic=manor, så det kan da ikke bruges generelt ??

historic=castle kan heller ikke bruges generelt, idet betegnelsen slot kun
kan anvendes om fyrsteboliger (nuværende eller forhenværende kongelige eller
hertugelige besiddelser); derfor har jeg lige rettet "Sandbjerg Slot" til
"Sandbjerg Gods" J

Så hvis man ikke ønsker at gå i detaljer med ejerskab og anvendelse, så vil
jeg anbefale building=manor samt at redigere tag-beskrivelsen.

/ sba-dk