[Talk-dk] Næstved kommunes onlinekort

Hans Gregers Petersen gregerspetersen at gmail.com
Tir Aug 6 11:44:26 UTC 2013

Hej alle,

Det ser ud til at Næstved kører med en (ældre) test-version af
SpatialMap-pluginet, der ikke indeholdt det korrekte attribution-tag
til den nederste grå linie (se f.eks. nogle af de andre
baggrundskort).
Jeg vil gætte på at Næstved Kommune (og Ishøj) derfor ganske
uforvarende ikke bringer en attribution.

Vi* var i Grontmij meget opmærksomme på at give attribution i det
endelige OSM-modul, blandt andet fordi vi var meget begejstrede over
tankerne bag OpenStreetMap - hele idéen med at lave en UTM32-baseret
OSM-service, var også netop at få de gode data i spil i kommuner og
forvaltninger, så data blev bedre til alles glæde. Som det kan ses på
http://demo33da.spatialsuite.com har modulet - i al fald i de nye
produktionsversioner - en attributering med link til
copyright-beskrivelsen.

Mvh

Gregers

*: Jeg er en af fædrene til denne service hos Grontmij, men arbejder
der ikke længere.