[Talk-dk] Erfaringer med Endomondo

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Aug 21 20:22:06 UTC 2013

On Wed, 21 Aug 2013 21:46:25 +0200
Carsten Nielsen <list_reply at toensberg.dk> wrote:

> Når jeg kører Mountainbike har jeg for det meste min Garmin GPS60CX
> med, og den logger 1 gang i sekundet.
> Når jeg kommer hjem og loader det op på endomondo ser det helt
> forfærdeligt ud, og vil være ubrugeligt til OSM, men den rå fil fra
> GPS har super data.
>
> Om det kun er visningen, og om man faktisk kan får bedre data ud i
> gpx fil ved jeg ikke.

Det må være noget i upload, der går galt.

Jeg har en Garmin Forerunner 410. Jeg har uploadet et par træningspas
til Endomondo som TCX filer. Hvis jeg eksporterer dem fra Endomondo som
TCX, konverterer til GPX og differ med den originale TCX konverteret
til GPX, så er der ingen forskel bortset fra noget afrunding i højderne.

I øvrigt drejer det sig om roning, så det er ikke umiddelbart brugbart
på OSM, bortset fra at jeg faktisk har brugt min 410 til at sjusse mig
frem til hvor den nye krydstogtsterminal i København kommer til at
ligge.

Og jeg henter alle mine spor ned med garmin-ant-downloader på en
Linuxmaskine, så der er ingen grund til at gå igennem Endomondo.

Garmin har i øvrigt også en lignende tjeneste, som jeg ikke kender ret
meget til.