[Talk-dk] Erfaringer med Endomondo

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Tor Aug 22 08:33:46 UTC 2013

Jeg har prøvet at bruge Endomondo, Osmand+, ViewRanger og GPSies på min
android, men efter at jeg sammenlignede disse spor med de spor som min
Garmin GPS62 kan lave, så bruger jeg kun disse programmers logning som en
absolut nødløsning. Det er nogle meget urolige og takkede spor, især i
bymæssig bebyggelse, måske fordi gps-chippen/antennen er for ringe.

     Det er i øvrigt min erfaring, at flere web-sites anvender et indbygget
"smoothness"-filter ved upload, formentlig for at reducere filstørrelsen og
øge tegnehastigheden, så derfor kan der sagtens blive skåret nogle hjørner.

     Hvis man vil eksperimentere med gpx-filer, så kan jeg anbefale
ExpertGPS. Dette program kan vise OSM-kortet som baggrund (Mapquest tiles
via Internet), og der er et hav af værktøjer.

/sba-dk