[Talk-dk] Ny OpenStreetMap editor iD er frigivet (tidlig alpha versione

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Feb 1 10:13:14 GMT 2013

1. feb. 2013 08.10 skrev Soren Johannessen <soren.johannessen at gmail.com>:
> Hurtigt review - indtil videre synes jeg ikke at den vil erstatte
> Potlatch 2 som begynderværktøjet som den ser ud nu. Der arbejdes
> videre på flere tiltag på iD og de modtager gerne inputs. Der hvor jeg
> ser en force er som  brug på tablets, så du kan indsamle POIs og andre
> mindre ting, da iD kører på JavaScript og SVG og dermed kan bruges på
> iPads.

Tak for tippet! Det ser ellers rimeligt lovende ud.

Hvis der er andre der vil prøve det, så er her nogle caveats:

- det er tydeligvis ikke testet i Firefox så vil nok anbefale man
prøver Chrome/-ium

- der er nogle eksperimenter i UI'en hvor af nogle er vellykkede og
andre knap så meget :)

- og så mangler der selvfølgelig en del ting

Men det er en længe ventet udvikling, med Flash på vej i graven skulle
der jo ske noget på et eller andet tidspunkt.

Ole