[Talk-dk] FOT data i OSM ?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Feb 25 11:39:10 UTC 2013

Hej Thomas

> Inden jeg går i gang med ovenstående ville jeg dog lige vende med jer, om I
> planlægger at lægge FOT ind, og hvis ikke om det ville være ok for mig at
> biddrage med dette?

Hej Thomas

Af planer er i første omgang at få bygninger ind af FOT data - Vedr.
veje og stier disse vil ikke blive importeret direkte, da der kan være
stor forskel i hvordan OSM og FOT tolker hvordan man tagger
"Cykelstier" - det vil give for mange problemmer med masseimport.

Men der er planer om at lave et landsdækkende lag via Rasher værktøj -
hvor man kan se hvad FOT har og hvad OSM af veje/stier og så de
områder hvor der mangler noget vil frivillige kunne lægge dette ind.

Nogle få kommuners FOT lag af veje og stier kan  allerede ses her
http://osm.rasher.dk/?zoom=11&lat=55.74316&lon=12.3747&layers=B00000FFFFFFFFFFFFFTFFFFFFFFFFFFFF

Så det bedste bidrag for Gentofte kommune kunne være at du lavede et
vektorlag ovenpå og så hvor der så manglede noget i Gentofte. Dernæst
får du lagt/indtegnet disse ind manuelt i OpenStreetMap - Det lyder
som hårdt arbejde, men det går altså hurtigt - Du kan evt også kigge
på  Cycle Map for Gentofte

http://www.openstreetmap.org/?lat=55.7525&lon=12.5458&zoom=13&layers=C

Du kan også prøve at kontakte Emil Tin fra Københavns Kommune (han
læser denne her mailing liste) vedr. alt med få tagget cykelruter etc
i OpenStreetMap.

At få alt vedr. cykelstier og noget med cykelruter ind er en kompleks
affære se evt.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle

vh
Søren