[Talk-dk] tak for denne gang

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Man Jan 7 18:31:49 GMT 2013

On 07/01/2013 14:56, Soren Johannessen wrote:
> Det er vel ikke et af disse her steder i Danmark, hvor Microsoft Bing
> Maps har nyere indhold ( fra år 2008-2012 forskellige steder i
> Danmark) og Anders evt har indtegnet der fra? Jeg har selv set masser
> af steder hvor der blevet bygget nyt siden Fugro (2005) og hvor
> Microsoft Bing har de nye bygninger med i luftfoto Se fx denne her
> bygning http://www.openstreetmap.org/browse/way/185123458 Ej med på
> Fugro men med på Bing Maps

For en oversigt over den aktuelle Bing dækning se

http://ant.dev.openstreetmap.org/bingimageanalyzer/?lat=55.972145077527074&lon=10.814196812519544&zoom=7

Bing luftfoto er de fleste steder af meget bedre kvalitet end Fugro
(også bedre præcision sammenlignet med gps data). Der hvor jeg har
tjekket er Bing data fra juni 2010 eller senere. Der er sket meget i DK
i de fem år siden fugro (bygninger, veje etc).

Efter sigende har Microsoft været over hele Danmark med fotofly sidste
år, så mon ikke der snart kommer mere Bing luftfoto?

Ole Nielsen