[Talk-dk] Henvendelse til GST om licens

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Jan 17 03:13:01 GMT 2013

Cathrine Lippert (ODIS' "mor", @cathrinelippert) har et par gange
nævnt - også til CPH Data Drinks onsdag aften - at PSI-direktivet
(PSI=Public Sector Information) ikke må sætte den type begrænsninger,
hvis det forhindrer brugen.

Jeg vil forsøge at se, om vi kan få den præcise formulering. Ud fra
PSI-direktivet virker det som om, at vi er på helt sikker grund, men
som altid giver det rigtig fin mening at være på den helt sikre side.
Det kan dog være relevant at henvise til PSI-direktivet i henvendelsen
til Geodatastyrelsen.

- Peter Brodersen