[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Fre Jan 25 10:36:33 GMT 2013

On 2013-01-25 11:02, Uffe Kousgaard wrote:
> Jeg vil godt stille mig lidt tvivlende overfor, hvor mange det er vigtigt for.

Jeg mente at taggene var vigtige, ikke at det nødvendigvis var vigtigt, at de var på
bygninger.

> Du kunne jo registrere samme information som et punkt i bygningspolygonen. Så vil det
> "overleve" et skifte til FOT bygninger. Så kan der også være flere butikker i hver bygning.

Ja, men nu er der altså tags på bygninger, og de skal ikke slettes. Man kunne flytte dem
til et punkt. Det vil gøre det nemmere at opdatere bygninger i fremtiden.

Men jeg synes ikke, at vi skal flytte punkter bare at hensyn til en bygning.
Hvis en bygning fx er et hotel, skal den tagges med building=hotel.

Hvis der er flere butikker i en bygning, kan det fx være fordi bygningen er et
indkøbscenter, og så bør bygningen tagges som sådan. Fx ligger Bilka og Burger King i
Fields bygningen.