[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Fre Jan 25 23:57:18 GMT 2013

On 25-01-2013 11:16, Ivar Madsen wrote:

> Det er også sådan noget som Wheelmap (app til Android, og sikkert også
> iOS) som angiver hvordan adgangens forholdene er kørestolbruger i
> forretninger/resturanger/muserumer osv.
>

> For dem vil det være en katastrofe, hvis de oplysninger bliver slettet.
>

> Er det ikke muligt at lave en import, som tager koordinater for
> ovrelapende bygningfra importen, og tager specielle tags fra OSM databasen?
>
> Selvfølgie KAN det lade sig gøre, men hvor stort er arbejdet, i forhold
> til at lade bygninger med specielle tags forblive urørt?

I det tilfælde hvor en bygning fra FOT overlapper med netop en bygning i
OSM (og overlappet udgør fx >90% af arealet) skulle det være muligt at
kunne overføre tags. Men det fortæller os stadig ikke noget om hvilken af
de to der er mest nøjagtig/opdateret. Men det vil selvfølgelig gøre det
nemmere og hurtigere at foretage den manuelle sammenfletning.

Det kræver lidt arbejde fra min side, men det vil nok være besværet værd,
så det vil jeg kigge på.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk