[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Søn Jan 27 17:51:10 GMT 2013

Hej

Jeg tænker at vi skulle importere alle bygningerne, (får overført tags fra
gl. bygninger til de nye) herefter kan vi rette (slette)
de overlapende bygninger, vha. f.eks. GeoFabrics tool eller andet, sålænge
det er let at se de overlapende bygniner (evt. rasher kan lave et layer med
de overlapende bygninger, som man kan se i JOSM)

Så ville de være mere overskueligt at se hvor de er og derefter vurdere,
hvad der skal ske.

Næste spørgsmål er så, hvordan bliver opdateringer håndteres, herunder
opdateringer fra GST og hvis folk andre på de importerede bygninger.
Der har der være lidt snak om ifht. det data der blev importeret i Kolding.
Da nogle bygninger er revet ned og andre er kommet (som ikke er blevet
opdateret i GST).

Det med forskellige imports er svært at håndtere for alm. bruger af OSM

/Jens