[Talk-dk] Import af bygninger fra Geodatastyrelsen

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Søn Jan 27 21:51:02 GMT 2013

Den 27-01-2013 20:47, Ole Nielsen skrev:

>  For det andet

Principielt er jeg enig, men hvordan vil du i praksis arrangere det på en
måde, hvor bidragsydere (alle?) , der har bidraget til hver bygning skal
give sin accept af at erstatte hele eller dele af deres arbejde på
bygningen med nye data?

Vi bliver nødt til at være pragmatiske, og udvise passende afmålt respekt
for andres arbejde. I mine øjne handler det om, at vi skal være rimeligt
sikre på at de nye data er "bedre" (både præcision og aktualitet) end de
gamle. Og så skal tags bevares, hvis vi ikke erstatter dem med "bedre"
oplysninger.

Ingen er blevet lovet at deres data bevares uændret i al fremtid, og vi
forventer vel alle, at vore bidrag bliver rettet/justeret/slettet af andre
mappere, som måtte have et bedre eller mere opdateret grundlag.

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup