[Talk-dk] meget flittig tysker

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Fre Jul 19 13:14:07 UTC 2013

Hej allesammen,

Det her er desværre en lidt kedelig besked... og egentligt bare andres
maintaineres info.

Vi har besøg af en meget meget flittig tysker[*] i Jylland - desværre med
nogle knapt så gode edits[#] imellem en hel del gode brugbare tilføjelser.
MichaelVL og jeg har begge forsøgt at kommunikere med ham om disse edits,
men har været uden held og fået kilometervis af sort snak tilbage. Jeg bad
ham og at slå fuld stop indtil vi forstod hinanden. Det skete ikke. Jeg
burde have have gjort noget ved ham for flere måneder siden, men jeg havde
hverken lyst eller kræfter til det. Nu skal det ske (og ved hjælp af en
venlig person på talk-de) er han blevet gjort opmærksom på han skal her
forbi eller se frem til at snakke med Data Working Group. Jeg skal bl.a.
spørge ham hvorfor og hvad ideen er i, at han flytter vores kommunegrænser
og samkører dem med andre ikke eksisterende grænser. Jeg håber da på han
kommer med nogle gode indspil, men såfremt den sorte snak fortsætter,
antager jeg da, at vi står sammen som dansk community og sender ham videre
til DWG uden pjat.

[*] http://www.openstreetmap.org/user/Win32netsky/edits
[#]
- Jeg ikke se hvilke kilder han bruger til at tegne efter.
- Changeset beskrivelserne er ikke brugbare og ændringerne ofte
overskueligt store.
- Han flytter addresse data efter for godtbefindende.
- Han har skadet relationer.
- Fjerner huse uden begrundelse.
- Tegner post code arealer (hvilket ikke findes i DK og derfor pr.
definition ikke giver mening af inkludere i OSM)
- samkører fantasi post code arealer med kommunegrænser og regionsgrænser
- flytter på kommunegrænser og regionsgrænser uden begrundelse (så de ikke
længere passer med adresse data) .

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe
(rasmusv)