[Talk-dk] Manglende vej(e) ved download af OSM datasæt

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Jun 10 12:56:56 UTC 2013

Thomas Kristian Andersen skrev:
> når jeg loader data i QGIS, at der mangler nogle veje i
> datasættet, blandt andet en del af motorring O4 ved Ballerup

Jeg har ikke erfaring med QGIS. Men du kan jo starte med at undersøge,
om det er downloaden eller QGIS-importen, den er galt med.

Prøv at downloade .osm-filen (f.x. fra osm.org) og åbn den i en
teksteditor. Prøv at søge efter ID'et på en af vejene (f.x. 121039928).

Hvis den er med i filen, men ikke i QGIS, må det være
importen-funktionen i QGIS, den er gal med.

- Jørgen