[Talk-dk] MapBox iD editor er nu live

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Ons Maj 8 08:33:08 UTC 2013

Jeg har i aftes og her til morgen læst korrektur på og ændret i en stor del
af
oversættelserne og håber andre ikke erklærer sig alt for uenige i hvad jeg
har
lavet.

Nogle ting jeg er faldet over:
  Det har faldet mig svært at finde gode præcise oversættelser for fx.
'feature' og  'disconnect'  i de betydninger der bruges i sammenhæng med
iD.

'Editor' er mange steder oversat med 'redigeringsværktøj', som falder mig
noget uhandy. Kan man ikke direkte bruge 'editor' eller et andet mere
mundret
ord?

For 'survey' fandt jeg oversættelsen 'opmåling', som jeg synes dækker lidt
bedre end 'indsamling af gps data'.

Jeg er noget forvirret i forbindelse med anvendelsen af 'node' og 'punkt'.
De
to udtryk har næsten sammenfaldende betydninger og jeg er tvivl om hvorvidt
det er bedst at holde sig til den ene eller mere klart beskrive hvad der
betyder hvad.