[Talk-dk] MapBox iD editor er nu live

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Ons Maj 8 11:10:58 UTC 2013

Godt initiativ. Umiddelbart virker editoren meget overskuelig, selv om jeg
synes, at menuerne fylder lidt rigeligt. Det er dog ikke lykkedes mig at
se/tilknytte relationer på stierne. Hvordan gør man ?? - jeg kan heller ikke
se dem i 'Alle tags'-listen

Vedr. oversættelsen er jeg enig, lad os luge tidslerne ud efterhånden.
Her er et par stykker:
- "Spor vanskelighedsniveau" er udansk. Skriv "Sporets sværhedsgrad"
- "Spor synlighed" kan misforstås. Mon ikke der menes "Sporets
oversigtsforhold"
- Struktur: "Udskæring" skal ændres til "Gennemskæring" (fx af en bakke)
- "Fod" er rigtigt oversat, men ikke godt. "Til fods" ville være bedre. De
øvrige kunne så ændres til "For motorkøretøjer", "For cykler" og "For heste"

Det er i øvrigt min fornemmelse, at de engelske tags er valgt til formålet,
måske for at være entydige, dvs. at ordene ikke behøver at blive direkte
oversat.

Hilsen,
Sonny