[Talk-dk] MapBox iD editor er nu live

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Maj 8 16:43:56 UTC 2013

Har I eventuelt skelnet til JOSM-oversættelserne?
https://translations.launchpad.net/josm/trunk/+pots/josm/da/+translate

Ikke at de nødvendigvis er autoritative (jeg har selv oversat en del af dem
på må og få :-) ), men om ikke andet kan der være lidt konsistens.

Jeg vil dog holde på node->punkt. Knude er mere teknisk præcist i forhold
til grafteori, men knude er samtidig tvetydigt på dansk og kan skabe
forvirring i sig selv. En ny bruger vil næppe forstå, hvad en knude er.

Mere generelt er det ofte bedre dansk at bruge navneord i bestemt i
forbindelse med bydeform. "Åbn editoren" er bedre end "Åbn editor", der
lyder som om, man taler til en Hollywood-dåsecomputer anno 1980. Og
sammensatte navneord bliver let ekstremt konstuerede på dansk, fx
"Editorfarveindstilling" i stedet for "Indstilling for editorens farver".

- Peter