[Talk-dk] Import af data

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tor Maj 16 10:17:11 UTC 2013

2013/5/16 Emil Tin <ZF0F at tmf.kk.dk>

> Hvad skal der til for at afklare licenseforholdene? Det kunne da være
> dejligt at få på  plads

I januar sendte jeg og spurgte om Stednavne fra SNSOR databasen og fik svar
på at kreditering på databaseniveau

"source = Geodatastyrelsen - SNSOR"  var okay.

Jeg har nu sendt ny mail og spurgt om det så også gælder alle geodatasæt fx

"source = Geodatastyrelsen - FOTKort10" (her har vi alle de ca. 4 millioner
bygninger som I er meget interesseret i)

Såfremt dette også er okay for de andre geodatasæt har jeg i samme
forbindelse spurgt om mail-korrespondancen mellem Geodatastyrelsen og mig
må offentliggøres i en PDF. Derved fungerer PDF som en tilladelse.  Jeg ser
ingen grund til at Geodatastyrelsen skal begynde at lave et nyt
selvstændigt dokument med speciel tilladelse til OSM - tænk hvis 50
firmaer/privat personer beder om det samme, spild af Geodatastyrelsens
arbejdstid.

Stay tune til jeg hører nærmere.

vh
Søren Johannessen