[Talk-dk] Oversættelse af ordet waypoint i JOSM

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Tir Maj 21 06:51:07 UTC 2013

Vi snakker i hver sin verden, og hvis ikke de kan mødes, er der jo ikke
noget at gøre ved det; så bliver indlæringskurven bare lidt stejlere for
GPS-brugerne.  Som jeg nævnte, er min reference anvendelse af
frilufts-GPS'er, og her giver det ingen mening at sige, at et spor er et
subset af en rute; følgelig giver det heller ingen mening at oversætte
waypoint til rutepunkt.

Og så forstår jeg ikke flg: "-- også selvom at der er kommet flere mindre
punker, i form at at den f.eks. følger et vejnet." - Hvis man skal følge et
vejnet, så vil der da komme flere punkter!!

- men det er jo netop det, som man IKKE gør ved at gå efter en rute på en
GPS. Her indlægger man kun de nødvendige punkter, fx ved alle vejkryds. Se
fx her: http://www.bukhmark.dk/gps_ruteplan.htm

/sba-dk