[Talk-dk] CykelSuperStier, cykeltags og kopper

Andreas Hammershøj andreas at copenhagenlanes.dk
Fre Nov 29 20:57:24 UTC 2013

Hej, jeg har tidligere begået mig herinde på vegne af Cyklistforbundets
VoresKort-projekt. Nu arbejder jeg istedet for cykelrådgivningsfirmaet
Copenhagen Lanes.

Her har jeg lavet en mindre analyse af nord-østsjællands
cykelinfrastruktur i OSM. Anledningen er at CykelSuperStier er igang med
deres egen cykelruteplanlægger: http://cykelsuperstier.dk/

Konklusionen er at området generelt er samvittighedsfuldt indtegnet, men
at det i visse områder halter med tagging af eksempelvis cycleway=track
og cycleway=lane.

Jeg har derfor foreslået CykelSuperStier at forsøge at skabe
opmærksomhed om emnet her på talk-dk. Mit forslag har været at samle op
hvor jeg slap hos Vores Kort og lave personlige mapper-kopper til de
5-10 mappere der fikser flest cykeltags i det udvalgte område indenfor
en given periode.
Ligesom den kop jeg i sin tid lavede til Krægpøth er tanken at det skal
være unika-kopper med navn og kortudsnit af mapperens fokusområde:
http://voreskort.cyklist.net/2011/10/14/vores-kop/

Er det noget der er interesse for?

Vh
Andreas Hammershøj