[Talk-dk] CykelSuperStier, cykeltags og kopper

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Lør Nov 30 15:26:40 UTC 2013

Hvis man kun vil rette vejnettet for et større område og ikke ønsker
alt muligt andre objekter (bygninger, søer osv) skal indlæses i JOSM.

Så kan Overpass Turbo benyttes - se fx denne søgning
http://overpass-turbo.eu/s/1Eu over Læsø kun på tagget highway=XX
Klik på Søg og dernæst gå i "Eksporter" menuen og vælg JOSM (du skal
have JOSM kørende med remote kontrol funktionen sat til)
Nu vil kun highway indlæses og du kan lave rettelser for Læsø - Flyt
Overpass Turbo kortudsnittet til et andet område og lav en ny søgning.

Husk at jo større område du vil lave ændringer i - husk at få det gemt
så hurtigt som muligt - så der ikke opstår konfliktversioner pga anden
OSM frivillig også arbejder der

vh Søren