[Talk-dk] Import af bygninger for Dragør Kommune

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Okt 2 21:21:45 UTC 2013

Hej,

Dragør Kommune vil gerne lege med os og har givet os lov til at bruge
deres bygning-data.

I den forbindelse følger jeg OpenStreetMaps guidelines og vil høre, om
der er nogen kommentarer eller indvendinger. Jeg har også postet på
den internationale imports at -mailingliste.

Hvis der ikke er nogen kommentarer, så vil jeg importere datasættet
inden for de næste par dage.

Dragør ligger her:
http://osm.org/go/0NWrqgXy--

Planen er dokumenteret på wikien:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Drag%C3%B8r (in Danish)

Import-filerne kan man finde her:
http://osm.rasher.dk/dragoer/

Der er ikke noget specielt i forhold til denne import, som altså
følger den sædvanlige plan:

- Eksplicit brugerkonto til import: Bruger "Municipality Import Dragør"
- Eksplicit tilladelse fra kommunen
- Sammenligning af bygninger med eksisterende data, hvor vi kun
importerer ikke-overlappende bygninger (tak til rasher)
- Stikprøvekontrol af datasættet og sammenligning med frie luftfotos.
- Dokumentation af import på wikien

Dette er den sjette kommune (ud af 98), som stiller data til rådighed for os.

- Peter Brodersen
OSM-bruger: Findvej