[Talk-dk] admin level 8

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Søn Okt 20 14:58:11 UTC 2013

Jeg har de seneste dage tilføjet landuse data til Aalborg området og
opdagede i den anledning nogle boundaries med admin_level=8, se f.eks.
http://osm.org/go/0SsDYCO5d- . De har ikke noget med Aalborg kommunes
egen inddeling i administrative områder at gøre. Til gengæld ser de ud
til at svare til postnummerområder.

Nu er mit spørgsmål. Hvad skal admin_level 8 bruges til i Danmark? I
omliggende lande svarer det til kommunegrænser (i Danmark bruger vi
level 7 til det). Ifølge wiki
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Admin_level skal level 8 i Danmark
anvendes til "by" uden nærmere at definere det begreb. Jeg mener i hvert
fald ikke, at postnummerområder skal tagges på den måde, da de ikke
udgør administrative områder (de kan i visse tilfælde tilmed krydse
kommunegrænser).

Ole N